Klienci T-Mobile dostaną 500 zł odszkodowania. Felerna usługa

Dodano:
T–Mobile Źródło: Wikimedia Commons / WrS.tm.pl / Creative Commons Zero, Public Domain Dedication
Usługa „Zamów z T-Mobile” okazała się kłopotliwa dla klientów i ostatecznie bardzo kosztowna dla T-Mobile. UOKiK prześwietlił jej działanie i zarządził rekompensaty.

Usługa fakultatywnego obciążania rachunku („Zamów z T-Mobile”), znana też pod nazwą direct billing pozwalała płacić za treści cyfrowe (gry, serwisy rozrywkowe czy wideo), przez doliczenie opłaty do rachunku telefonu.

W praktyce sposób działania tej usługi pozbawiał klientów T-Mobile realnej kontroli nad tym, co uruchamiają, ponieważ numer telefonu był sczytywany automatycznie na stronie dostawcy treści i nie potrzebna była już żadna autoryzacja zakupu.

Klient T-Mobile ma prawo do kontroli nad swoim rachunkiem

UOKiK ustalił, że użytkownik często nie miał technicznej możliwości natychmiastowego wyłączenia subskrypcji. W efekcie część osób mogła nawet nie wiedzieć, że została zapisana do płatnej usługi — aż do momentu otrzymania rachunku za telefon.

Zdaniem prezesa UOKiK subskrypcja zawsze powinna być świadomą decyzją konsumenta, a nie skutkiem przypadku czy technicznego triku. — Konsument nie może odkrywać po czasie, że „coś się samo włączyło”. Ma prawo do pełnej kontroli nad swoim rachunkiem. Zobowiązałem operatora do zmian, co powinno zamknąć drogę do uruchamiania płatnych usług bez wyraźnej zgody konsumentów. Wszyscy muszą mieć jasną informację o tym, co zamawiają, ile zapłacą, kto dostarcza usługę i jak z niej zrezygnować – wyjaśnił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

UOKiK po stronie klientów T-Mobile

W ramach kary, telekom wypłaci rekompensaty finansowe osobom, które poniosły koszty związane z działaniem usługi w latach 2018-2024. Konsumenci, którzy w tym okresie aktywowali dowolną usługę z wykorzystaniem „Zamów z T-Mobile”, a ich reklamacje zostały rozpatrzone negatywnie lub częściowo, otrzymają jednorazową rekompensatę w wysokości 500 zł. Rekompensaty będą wypłacane po uprawomocnieniu się decyzji Prezesa UOKiK.

T-Mobile poinformuje poszkodowanych klientów przez SMS, listem lub e-mailem. Udostępni też różne możliwości wyboru formy wypłaty: przelewem bankowym, przekazem pocztowym lub po prostu zmniejszy rachunek.

Decyzja Prezesa UOKiK zobowiązuje T-Mobile również do wdrożenia bezpiecznej ścieżki aktywacji usług – wyłącznie na podstawie świadomego działania i zgody konsumenta, podkreślił UOKiK.

Źródło: WPROST.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...