Legendarna marka odzieżowa przejęta przez Chińczyków. Wszystko już pewne

Legendarna marka odzieżowa przejęta przez Chińczyków. Wszystko już pewne

Dodano: 
Sklep odzieżowy
Sklep odzieżowy Źródło: Pixabay / Pexels
Jack Wolfskin, znany producent odzieży sportowej i turystycznej ma nowego właściciela. Firma przeszła w ręce Chińczyków.

Chińska grupa Anta Sports przejmuje popularną markę odzieży outdoorowej Jack Wolfskin. Wartość transakcji szacowana jest na około 290 mln dolarów, a jej finalizacja planowana jest jeszcze na ten rok. O zmianie właściciela Wolfskin'a informuje bankier.pl.

Jack Wolfskin z nowym właścicielem

Chińska grupa Anta Sports przejmuje markę Jack Wolfskin za około 290 mln dolarów, a finalizacja transakcji planowana jest jeszcze na ten rok. Dla dotychczasowego właściciela, amerykańskiej spółki Topgolf Callaway Brands, to ruch mający na celu skoncentrowanie się na rynku golfowym. Przejęcie wpisuje się w strategię Anta, która sukcesywnie buduje globalne portfolio marek sportowych i outdoorowych. Chińska firma zapowiada rozwój Jack Wolfskin, szczególnie na rynkach azjatyckich, podkreślając, że zmiana właściciela to szansa na nowe inwestycje i dynamiczny rozwój.

Mimo pozytywnych deklaracji, wśród klientów pojawiły się obawy o przyszłość marki. Jack Wolfskin, ceniony za europejski styl i wysoką jakość, budzi pytania o możliwe zmiany w filozofii produkcji i kierunek rozwoju pod nowym właścicielem. W Polsce brand cieszy się dużą popularnością wśród miłośników outdooru i turystyki. Czy marka zachowa swój charakter i standardy – pokażą najbliższe lata.

Marka Jack Wolfskin na świecie

Jack Wolfskin to niemiecka marka outdoorowa założona w 1981 r. przez Ulricha Dausiena we Frankfurcie nad Menem. Początkowo funkcjonowała jako znak towarowy firmy Sine, oferując sprzęt turystyczny, taki jak plecaki, namioty i śpiwory. Inspiracją dla nazwy i charakterystycznego logo z odciskiem wilczej łapy były przygody Dausiena w kanadyjskiej dziczy, gdzie doświadczył bliskiego spotkania z niedźwiedziem.

W 1993 r. otwarto pierwszy firmowy sklep w Heidelbergu, co zapoczątkowało dynamiczny rozwój marki. Obecnie Jack Wolfskin posiada ponad 450 sklepów na całym świecie i zatrudnia ponad 1,5 tys. pracowników. Marka znana jest z wysokiej jakości odzieży i sprzętu outdoorowego, a także z zaangażowania w zrównoważony rozwój i innowacje technologiczne.

Czytaj też:
Legendarna polska firma otwiera nowe linie produkcyjne. Szykuje ekspansję