Podwyżki w Lidlu. Ktoś się ucieszy w 2025 roku

Podwyżki w Lidlu. Ktoś się ucieszy w 2025 roku

Dodano: 
Logo sieci sklepów Lidl
Logo sieci sklepów Lidl Źródło: Jowita Flankowska
200 mln zł chce przeznaczyć niemiecka sieć sklepów Lidl na podwyżki dla pracowników oraz stworzenie kolejnych miejsc pracy w 2025 roku.

Sieć Lidl działa w Polsce od 22 lat i zatrudnia około 27 tys. pracowników. Obecnie ma w Polsce już 900 sklepów, z tego 40 nowych placówek Lidl otworzył w 2024 roku. Miedzy innymi, w Bielsko Białej, Biskupcu, Świebodzinie, Olsztynku, Bytomiu, Dywitach, Opolu czy Niemodlinie. Prezes sieci Włodzimierz Wlaźlak zapowiedział w rozmowie z Gazetą Prawną, że w 2025 roku Lidl zainwestuje w Polsce około 2 mld zł na otworzenie kilkudziesięciu nowych sklepów a na pracowników czekają podwyżki.

Kogo szuka Lidl?

– Bardziej niż liczba sklepów interesuje nas ich rentowność i w tym kierunku chcemy się rozwijać – wyjaśniał prezes Lidla w Polsce. Włodzimierz Wlaźlak dodał, że w przyszłym roku będą inwestycje w nowe sklepy oraz w centra dystrybucyjne. Niemiecka sieć rozważa także zatrudnienie 500 dodatkowych osób. W 2025 roku nowe miejsca pracy pojawia się w sklepach, magazynach oraz centrali Lidl Polska.

O ile wyższe pensje?

Od stycznia 2025 roku pracownicy sklepów sieci Lidl będą zarabiać od 5250 zł brutto do 6450 zł brutto na początku zatrudnienia. Pensji załogi magazynów po podwyżkach wyniesie od 5500 zł brutto do 7200 zł brutto. Menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7850 zł brutto. Sieć wszystkim menedżerom sklepów zapewnia samochód służbowy. Lidl przeznaczył na podwyżki pensji około 200 mln zł. W grudniu wszyscy pracownicy oraz współpracownicy sieci otrzymali kupony rabatowe o łącznej wartości 1 000 zł na zakupy.

Rok temu 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty jako marki własne Lidla do 28 krajów. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł. W ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł.

W roku finansowym 2023/24 zakończonym 29 lutego 2024 roku Lidl poprawił sprzedaż w Polsce o prawie 14 proc., natomiast zysk głównej spółki operatora dyskontów wzrósł w tym czasie aż o 40 proc.