Co się opłaca kupić podczas Black Week i Cyber Monday? Bo nie elektronikę

Co się opłaca kupić podczas Black Week i Cyber Monday? Bo nie elektronikę

Dodano: 
Zakupy online
Zakupy online Źródło: Pixabay / MarieXMartin
Najwyższych obniżek cen nie znajdziemy w dziale z elektroniką i tak się dzieje na całym świecie, nie tylko w Polsce. Lider obniżek kryje się w zupełnie innych sklepach.

Sprzedawcy oczekują bicia kolejnych rekordów sprzedaży. Rok temu globalna sprzedaż w czasie Black Friday oraz Cyber Monday osiągnęła poziom 311 miliardów dolarów, co stanowi 23 proc. zakupów świątecznych w 2024 roku na całym świecie. Aby ją zwiększyć, korporacje i sklepy wykorzystują także sztuczną inteligencję do obsługi klienta. Jej udział ma się przełożyć na 19 proc. złożonych zamówień, czyli za około 61 miliardów dolarów globalnej sprzedaży. 30 proc. badanych osób stwierdziło, że współpracowałoby z AI, gdyby oznaczało to szybszą obsługę w sklepie.

Co w tym roku chętnie kupimy?

Badanie amerykańskiej firmy Salesforce pokazało także, że aż 45 proc. klientów na całym świecie celowo czeka z zakupami do Black Week aby skorzystać z najlepszych ofert sezonu. Najbardziej rosnące kategorie globalnej sprzedaży w tym okresie to:

  • Produkty do makijażu (+10 proc. rok do roku)
  • Obuwie sportowe (+9 proc. rok do roku)
  • Torebki i walizki (+8 proc. rok do roku)

Na jakie rabaty można liczyć w 2024 roku?

Bynajmniej nie 50 proc. ani tym bardziej nie 70 proc. To będą wyjątki. Najczęściej spotkamy się na świecie z rabatem w wysokości 28 proc. a w USA – 30 proc. Najwyższe rabaty przewiduje się w tych kategoriach produktów:

  • Uroda i makijaż – 38 proc. rabatu
  • Pielęgnacja skóry – 33 proc. rabaty
  • Odzież – 33 proc. rabatu

67 proc. kupujących, którzy korzystają z chińskich aplikacji takich jak Shein, Temu i TikTok Shop planuje właśnie tam zrobić świąteczne zakupy w tym roku. Najlepszą opcją rynkową dla kupujących jest Temu – 40 proc. globalnych konsumentów twierdzi, że w 2024 roku dokonało na tej platformie od dwóch do pięciu zakupów.

Salesforce szacuje, że globalna sprzedaż pod koniec listopada prawdopodobnie wzrośnie o 5 proc. w porównaniu do zeszłego roku.