Sklepy nowej marki odzieżowej powstaną pod nazwą Worldbox. Do 2030 roku pojawi ich się na polskim rynku 1200. Zagrożą spółce spółki LPP, która w portfolio ma takie marki jak: Reserved, Cropp, House, MOHITO i Sinsay. To najbliższe plany Dariusza Miłka, właściciela Grupy CCC.
Z informacji na stronie internetowej wynika, że Grupa CCC ma ok. 90 platform e-commerce i 980 sklepów w 23 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. Od maja 2021 roku przez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price.
Worldbox powalczy wysokimi marżami
Według informacji medialnych, w ofercie Worlbox znajdą się zarówno popularne marki licencyjne i partnerskie, jak i dwie marki własne. Sieć będzie się rozwijała w modelu franczyzowym, co według prezesa Miłka pozwoli na szybkie skalowanie działalności. Według założeń biznesowych sieć Worldbox ma generować wysokie marże – nawet na poziomie 65 proc. „Rynek odzieżowy jest cztery razy większy i moim zdaniem łatwiejszy do opanowania niż obuwniczy. Chcemy przerzucić CCC i Half Price na ten rynek” – cytował wypowiedzi Dariusza Miłka dziennik "Rzeczpospolita".
Sieć Worldbox powstanie na bazie 150 sklepów, które obecnie należą do marki Kaes. Sprzedają odzież znanych marek, m.in. Adidas, Puma, Reebok, 4F, Kappa, Converse, Vans, Guess czy Crocs. Grupa CCC ma w sklepach Kaes 10 proc. udziałów. Kolejne sklepy powstawać będą przede wszystkim w mniejszych miejscowościach i powierzchniowo będą przypominać salony CCC.
Trend athleisure w mniejszym mieście
Marka Kaes reklamuje się w internecie jako „sieć sklepów multibrandowych z segmentu casualowo-sportowego obecną na rynku od 2008 roku”. Oferuje najnowsze trendy „w duchu mody athleisure dla mężczyzn, kobiet i chłopców”. Athleisure to trend polegający za zestawianiu ze sobą casualowych i sportowych elementów odzieży. Określa się go mianem sportowej elegancji.