Polska drogeria w niemieckich rękach. Będą zwolnienia?

Polska drogeria w niemieckich rękach. Będą zwolnienia?

Dodano: 
Sklep kosmetyczny
Sklep kosmetyczny Źródło: Unsplash / Sulis Maulida
Znana polska sieć kosmetyczna zmieni właściciela, a 800 pracowników pracodawcę. Chyba, że UOKiK po zastanowieniu nie wyrazi jednak zgody na transakcję.

Polska sieć drogerii sprzedała wszystkie swoje udziały niemieckiemu funduszowi Mutares. Teraz zgodę na transakcję musi wyrazić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Obie strony mają nadzieję, że sprzedaż uda się sfinalizować jeszcze do końca 2024 roku.

Wzmocnienie Natury, dalszy rozwój firmy

Założona w 1997 roku sieć drogerii ma 237 sklepy stacjonarne w całej Polsce oraz sklep online. Ma 19 marek własnych: Kobo Professional, My Secret, Sensique, Seyo i Seyo Men, Natura Accessories, Milly, OraClinic i inne. Jej właścicielem jest spółka Pelion. Natura zatrudnia ponad 1200 pracowników. W zeszłym roku obrotowym miała przychody w wysokości około 100 milionów euro.

– Ta transakcja jest dla Natury szansą na dalszy i dynamiczny rozwój, dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów oraz umocnienie pozycji na konkurencyjnym, ale perspektywicznym rynku kosmetycznym i drogeryjnym w Polsce. Nowy właściciel wzmocni potencjał Natury i nadarzające się szanse na wzrost spółki – przekazał w oficjalnym komunikacie Jacek Szwajcowski, prezes zarządu Pelion.

Wzmocnienie Retail & Food

Mutares to międzynarodowy fundusz private equity skoncentrowany na inwestycjach w spółki w sytuacjach szczególnych (special situations). Jest zainteresowany inwestycjami w kilka branż: motoryzację i mobilność, towary i usługi oraz handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Sieć drogerii Natura wpisuje się świetnie w te dwie ostatnie kategorie.

– Przejmując Naturę, wprowadzamy do naszego portfolio markę o ugruntowanej renomie i wzmacniamy nasz segment Retail & Food, wchodząc na polski rynek detaliczny. Firma jest dobrze ugruntowanym graczem w stale rozwijającym się sektorze kosmetycznym, ze znacznym potencjałem wzrostu w kategoriach produktów, aby sprostać rosnącemu popytowi napędzanemu przez siłę polskich konsumentów – wyjaśnił Johannes Laumann, CIO w Mutares. Kupno "Natury" jest piętnastym przejęciem w przez Mutares tym roku.