Branża produkcyjna narzeka na niewystarczającą ilość rąk do pracy. Potrzeby są naprawdę wielkie, ponieważ niemal aż 3/4 firm deklaruje, że potrzeba im dodatkowych rąk do pracy. Jednocześnie firmy boją się o utratę obecnych pracowników, wynika z raportu „Praca w branży produkcyjnej – od A do Z” przygotowanego przez Antal oraz Sodexo Polska.
Branża produkcyjna pilnie poszukuje pracowników
Wojciech Smoliński, prezes Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK”, w wypowiedzi dla bankier.pl zauważa, że najwięcej nowych miejsc pracy planują tworzyć firmy działające w sektorach o wysokim potencjale rozwoju. Szczególny nacisk kładą na przedsiębiorstwa specjalizujące się w produkcji komponentów dla branży elektromobilności, sprzętu gospodarstwa domowego oraz technologii grzewczej.
To właśnie te dziedziny przyciągają największe inwestycje i napędzają rozwój zatrudnienia, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie rynku na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Produkcja podzespołów dla pojazdów elektrycznych oraz urządzeń AGD staje się coraz bardziej istotna, co pozytywnie wpływa na dynamikę gospodarczą regionu i otwiera nowe możliwości dla pracowników w różnych obszarach przemysłowych.
Gdzie firmy szukają pracowników?
Raport przygotowany przez Antal oraz Sodexo Polska, które przeanalizował bankier.pl wskazuje, że firmy z sektora produkcyjnego najczęściej poszukują pracowników za pośrednictwem portali z ofertami pracy (97 proc.) oraz programów poleceń (72 proc.). Coraz bardziej popularne stają się również media społecznościowe, z których korzysta już 67 proc. przedsiębiorstw, a także współpraca z agencjami rekrutacyjnymi, które wybiera 65 proc. firm.
Główne atuty, jakie branża produkcyjna oferuje, aby przyciągnąć nowych pracowników, to przede wszystkim stabilność zatrudnienia (88 proc.). Dużą wagę przywiązuje się także do możliwości rozwoju zawodowego (82 proc.), a także do pakietów benefitów obejmujących prywatną opiekę medyczną (74 proc.) i karty sportowe (68 proc.). Dodatkowe znaczenie mają oferty szkoleń (65 proc.) oraz przyjazna atmosfera pracy (60 proc.), które wpływają na atrakcyjność firm w oczach kandydatów.