Polacy odpowiedzieli, którym social mediom ufają najbardziej. Wyniki zaskakują

Polacy odpowiedzieli, którym social mediom ufają najbardziej. Wyniki zaskakują

Dodano: 
Praca biurowa
Praca biurowa Źródło: Unsplash / Christina @ wocintechchat.com
Facebook, Youtube, Tik Tok, Instagram, X, Polacy ocenili social media i wskazali wśród nich te najbardziej godne zaufania oraz te najmniej.

Na social mediach jako społeczeństwo spędzamy setki tysięcy godzin dziennie. W życiu wielu osób pełnią one dość istotną rolę. Polacy ocenili, które z platform można uznać za najbardziej godne zaufania, a które takiej opinii nie mają. Wyniki badania opisał bankier.pl.

Social media pod względem zaufania Polaków

Badanie IBRiS dla Kolektywu Analitycznego Res Futura i firmy SentiOne pokazuje, jak Polacy oceniają najpopularniejsze platformy społecznościowe. Największym zaufaniem cieszy się YouTube – ufa mu 23 proc. badanych (6 proc. zdecydowanie, 17 proc. raczej). Neutralny stosunek do serwisu ma 42 proc. respondentów, a brak zaufania deklaruje 20 proc. Tylko 3 proc. nie zna tej platformy.

Facebook budzi nieufność u 31 proc. Polaków, przy zaufaniu na poziomie 22 proc. i identycznej liczbie odpowiedzi neutralnych (31 proc.). Również w przypadku tej platformy nikt nie wskazał na zdecydowane zaufanie.

Instagram otrzymał najwięcej odpowiedzi neutralnych – 36 proc. badanych jest mu obojętna. Nie ufa mu 20 proc. ankietowanych, a ufa zaledwie 11 proc. Co piąty respondent (19 proc.) nie zna Instagrama.

Platforma X (dawny Twitter) ma stosunkowo równomierny rozkład ocen: ufa jej 20 proc., nie ufa 21 proc., a dla 24 proc. jest obojętna. Aż 26 proc. badanych przyznało, że nie zna serwisu, co może wynikać z niedawnego rebrandingu.

Najgorzej oceniany przez Polaków pozostaje TikTok. Brak zaufania wyraziło 32 proc. respondentów, a zaledwie 13 proc. przyznało, że ufa tej aplikacji. Warto odnotować, że nikt nie zadeklarował wobec TikToka zdecydowanego zaufania. Dla 28 proc. platforma pozostaje obojętna, a aż 16 proc. w ogóle jej nie zna.

Najmniej rozpoznawalną platformą w badaniu okazał się Telegram — aż 58 proc. respondentów zadeklarowało, że jej nie zna. Tylko 4 proc. badanych ufa serwisowi, a 11 proc. wyraziło brak zaufania.