Eksperci już wiedzą. Które benefity w pracy Polacy lubią i cenią najbardziej?

Dodano:
Zwarcie umowy Źródło: Unsplash / Sebastian Herrmann
Dofinasowanie do biletów do kina czy teatru, praca zdalna, zajęcia sportowe, prywatna opieka medyczna, służbowy samochód –  nie wszystkie benefity cieszą się równie dużym zainteresowaniem wśród pracowników.

Wiele firm w Polsce oferuje pracownikom różnorodne dodatkowe świadczenia, ale nie zawsze odpowiadają one oczekiwaniom pracowników.

Ich celem jest zwiększenie lojalności, produktywności i zaangażowania pracowników, zatrzymanie najbardziej utalentowanych osób oraz budowanie wizerunku firmy.

Benefity, które można wynegocjować w trakcie rekrutacji

Rodzaj oferowanych benefitów świadczy o firmie, dlatego ich lista jest w ogłoszeniach o pracę coraz dłuższa. Te najbardziej popularne i często spotykane to prywatna opieka medyczna i zajęcia sportowe. Ale wyliczanka jest o wiele dłuższa: dopłaty do posiłków, możliwość pracy zdalnej, karty upominkowe, karty lunchowe, ubezpieczenie na życie, dofinasowanie do szkoleń. Są jeszcze kursy językowe, karty na wydarzenia kulturalne, programy wellness, pomoc w opiece nad dziećmi czy nielimitowany płatny urlop.

Badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy IPC dla SmartLunch pokazało jednak, że niektóre benefity są nadal powszechnie oferowane, ale ich atrakcyjność w oczach pracowników mocno zmalała.

Trafione i nietrafione benefity

Przykładem jest karta sportowa, którą posiada już ponad 60 proc. firm, ale tylko 34 proc. pracowników, którzy jej nie mają, chciałoby ją otrzymać. Podobnie jest ze szkoleniami – oferuje je 47 proc. firm, ale są oczekiwane i pożądane tylko przez 32 proc. badanych pracowników.

Za to dodatkowy urlop jest oferowany zaledwie przez 39 proc. firm, podczas gdy aż 59 proc. pracowników chciałoby z niego korzystać.

– Dofinansowanie posiłków oferuje obecnie około 32 proc. firm. Tymczasem wśród osób, które nie mają dostępu do tego benefitu, aż dwie trzecie wskazuje, że chciałoby z niego korzystać. Spożywanie posiłków w miejscu zatrudnienia deklaruje aż 93 proc. respondentów. To wyraźny sygnał, że jedzenie w pracy – odpowiednio dofinansowane i jakościowe – staje się dla wielu pracowników istotnym elementem codziennego komfortu i dobrostanu – komentuje na łamach Naszego Miasta Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...