Polacy wprost o swoich zarobkach. Zaskakujące decyzje rodaków

Dodano:
Pieniądze Źródło: Kasper Starużyk
Złe informacje płyną do nas z rynku pracy. Co czwarty Polak jest zadowolony ze swoich zarobków. Mimo to, nasi rodacy nie są skorzy do zmiany miejsca zatrudnienia.

Z raportu "Rynek pracy w Polsce" portalu No Fluff Jobs wynika, że tylko 27 proc. zatrudnionych Polaków uważa, że są oni wynagradzani adekwatnie do poziomu posiadanych kwalifikacji. To o tyle zaskakujące, że w ostatnich latach pensje dość szybko rosły.

Tylko co czwarty Polak zadowolony ze swoich zarobków

Jedynie 27 proc. polskich pracowników i pracowniczek uważa, że w obecnym miejscu pracy otrzymuje wynagrodzenie adekwatne do ich umiejętności. Inaczej uważa 58 proc. respondentów.

Czy naszym rodakom uda się wywalczać podwyżki? Zaledwie 23 proc. pracownikom udało się w ciągu ostatniego roku wynegocjować podwyżkę, ale aż 26 proc. o to prosiło bezskutecznie.

Te wyniki mogą oznaczać pojawiający się na rynku zastój w podwyżkach pensji. Minimalne wynagrodzenie rośnie w dużym tempie (z 2250 złotych brutto w 2019 roku do 4200 zł w obecnym r.), ale dynamika podwyżek na lepiej opłacanych stanowiskach stanęła lub jest „zjadana” przez pensję minimalną.

Niedawno publikowaliśmy również informacje o zarobkach z podziałem na regiony Polski, które znajdziesz POD TYM LINKIEM.

Nasi rodacy niechętnie myślą o zmianie miejsca pracy

Mimo ogólnego niezadowolenia okazuje się, że Polacy niechętnie myślą o zmianie miejsca pracy. Aż 54 proc. badanych nie ma zamiaru tego robić. Kolejne 37 proc. planuje taką zmianę jeszcze w tym roku, a niemal co 10. osoba wciąż się waha.

Są też dobre informacje. Mniej niż 25 proc. zatrudnianych Polaków obawia się utraty swojego miejsca pracy.

Jak Polacy szukają pracy

W raporcie przyjrzano się też miejscom, w których Polacy szukają pracy. Prawie 2/3 z nas podczas poszukiwań pracy korzysta głównie z portali z ogłoszeniami. Ponad połowa badanych twierdzi, że faktycznie w ten sposób znalazło zatrudnienie.

Niezbyt skuteczne w poszukiwaniu pracy okazały się być branżowe media społecznościowe. Tylko 25 proc. Polaków szuka tam pracy, ale skutecznie robiło to jedynie 13 proc.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...