Ważna zmiana dla pasażerów PKP Intercity. Teraz kupisz bilety inaczej

Dodano:
Pociąg PKP Intercity Źródło: Wikimedia Commons / Stevenlodz / Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0
PKP Intercity wydłuża przedsprzedaż biletów. Pasażerowie mogą planować podróże nawet na 120 dni wcześniej.

„Od grudnia PKP Intercity umożliwi zakup biletów na pociągi Express Intercity oraz Express Intercity Premium, czyli popularne Pendolino, z większym wyprzedzeniem. Przewoźnik wydłuża przedsprzedaż biletów w komunikacji krajowej z 30 dni nawet do 4 miesięcy” – informuje przewoźnik.

Dotychczas bilety można było kupić maksymalnie 30 dni przed odjazdem, teraz pasażerowie będą mogli dokonać zakupu nawet na 120 dni wcześniej. Zmiana dotyczy sprzedaży biletów zarówno w aplikacji PKP Intercity, kasach biletowych, jak i w serwisie e-IC.

Nowe zasady przedsprzedaży biletów

Bilety na nowych zasadach będą dostępne w różnych okresach przedsprzedaży, zależnie od zmian w rozkładzie jazdy wprowadzanych przez zarządcę infrastruktury. Zgodnie z komunikatem przewoźnika:

  • od 3 grudnia bilety będzie można kupić na podróże do 7 marca,
  • od 6 lutego, 30 dni przed wdrożeniem korekty rozkładu jazdy, sprzedaż obejmie połączenia do 13 czerwca.

Rezerwacja miejsc – nowe możliwości

Nowe zasady przedsprzedaży dotyczą głównie systemu rezerwacji miejsc. Dzięki nim podróżni:

  • mogą kupić bilety na pociągi EIC i EIP z wyprzedzeniem 4 miesięcy,
  • mają dostęp do wszystkich kanałów sprzedaży: aplikacja, serwis e-IC i kasy.

Bilety międzynarodowe nawet pół roku wcześniej

Warto przypomnieć, że pod koniec października PKP Intercity wydłużyło także okres przedsprzedaży biletów na połączenia międzynarodowe.

„Już teraz do Niemiec, Austrii, Węgier, Słowacji, Czech i Litwy podróżni mogą kupić bilety nawet 180 dni przed wyjazdem. Bez zmian pozostają natomiast zasady dotyczące zakupu biletów do Ukrainy – w tym przypadku wyjazd można planować z 20 dniowym wyprzedzeniem” – informuje przewoźnik.

PKP Intercity – największy operator kolejowy

PKP Intercity zapewnia komunikację międzyregionalną w Polsce i umożliwia podróże po Europie. W ubiegłym roku przewoźnik przewiózł 78,5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 15 proc. w stosunku do roku poprzedniego i o 33 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.

Źródło: PKP Intercity / Portal samorządowy
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...