Banany z certyfikatem? W tej sieci są teraz w promocji
W tym tygodniu, w sklepach Lidl pojawiły się banany z certyfikatem Fairtrade w cenie 7,99 zł za kilogram.
– To kolejny krok firmy w kierunku wspierania odpowiedzialnego handlu i zachęcania konsumentów do podejmowania świadomych wyborów żywieniowych – podkreśla sieć w swoim komunikacie.
Wylicza, że w 2024 roku Lidl Polska oferował już 279 produktów z tym certyfikatem, a premia Fairtrade wygenerowana dzięki zakupom klientów przekroczyła 4,6 mln zł. Sieć zaznacza, że kwota ta zasiliła w głównej mierze inwestycje w zrównoważone uprawy oraz działania edukacyjne, zdrowotne i sportowe dla rolników, ich rodzin oraz lokalnych społeczności.
Co daje certyfikat Fairtrade?
Jak wyjaśnia sieć, system Fairtrade gwarantuje rolnikom uczciwą cenę skupu, premie na projekty rozwojowe oraz bezpieczne i godne warunki pracy. Standardy te obejmują także równe prawa kobiet i mężczyzn, zakaz pracy dzieci i pracy przymusowej oraz ochronę środowiska naturalnego.
– Banany to po jabłkach jedne z najbardziej popularnych owoców w Polsce, mimo że pochodzą z odległych zakątków świata. Wybierając banany z certyfikatem Fairtrade, wspieramy rolników, którzy codziennie dostarczają dla nas te pyszne i energetyczne owoce. Fairtrade to nie jest tylko kolorowy znaczek na produkcie. To certyfikat, który potwierdza zachowanie staranności pod względem ochrony praw pracowniczych i lokalnego środowiska – mówi Michał Bryda-Przybyszewski z Fundacji Fairtrade Polska.
Zaznacza, że sprzedaż bananów na zasadach Fairtrade to dla wielu ludzi – rolników, pracowników oraz ich rodzin – szansa na wyrwanie się z kręgu ubóstwa i lepsze życie.
Etyczna oferta w Lidlu
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów pochodzeniem i sposobem produkcji żywności, w polskich sklepach Lidla klienci znajdą coraz więcej produktów z certyfikatem Fairtrade. Oprócz bananów sieć wprowadza do sprzedaży m.in. kakao, czekoladę, wino i marakuję.
– W Lidl Polska wierzymy, że codzienne wybory zakupowe mogą realnie wpływać na świat. Dlatego konsekwentnie zwiększamy dostępność produktów z certyfikatami potwierdzającymi etyczne pochodzenie i troskę o planetę – wskazuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.