Nowy model sprzedaży odzieży używanej. Wszystko zrobią sami

Dodano:
Ubrania Źródło: Unsplash / Alejo Reinoso
Vinted w końcu ma godnego siebie przeciwnika na polskim rynku sprzedaży odzieży używanej. Do gry od czerwca mocno wszedł serwis należący do grupy H&M. I wszystko zrobi sam.

Ten serwis jest w Polsce dostępny od 2021 roku, ale do tej pory umożliwiał tylko zakupy. Od czerwca 2025 roku Sellpy oferuje polskim użytkownikom także nowy model sprzedaży odzieży używanej, akcesoriów i artykułów lifestyle'owych.

Co ciekawe, serwis bierze na siebie zarówno opis produktu, jak i jego zdjęcia, kontrolę jakości, wycenę i wysyłkę – informują Wirtualne Media.

Platforma sama sfotografuje, wyceni i zapłaci

Na czym polega innowacja? Sprzedający najpierw musi zamówić specjalną torbę Sellpy, do której zapakuje rzeczy na sprzedaż. „Wypełnij torbę Sellpy towarami, które można sprzedać za więcej niż 20 PLN i włóż torbę Sellpy do paczkomatu” – instruuje platforma. Po wysyłce całą resztą zajmie się platforma sprzedażowa — od kontroli jakości i fotografii produktów, przez ich wycenę, po publikację ogłoszeń i obsługę transakcji oraz zwrotów. Za każde ogłoszenie sprzedający zapłaci 5 zł.

Używane artykuły zostaną wystawione na sprzedaż w 24 europejskich krajach. W ciągu pierwszych 2 tygodni można samodzielnie zmienić cenę i wykupić dodatkowe dni bez obniżek cen. Produkty wystawione na sprzedaż będą dostępne na platformie przez co najmniej 8 tygodni, potem zostaną przekazane na cele charytatywne. Okres sprzedaży można wydłużyć.

Jakich zarobków można oczekiwać na Sellpy?

„Dostajesz 40 proc. wartości sprzedaży za sztukę. Jeśli sprzedasz droższy przedmiot, otrzymasz 70 proc. w części powyżej 250,00 PLN”- obiecuje na stronie platforma.

– Sellpy stworzyło usługę, która w prosty sposób pozwala kupować i sprzedawać rzeczy z drugiej ręki. Jestem bardzo dumna z tego, że Grupa H&M inwestuje w rozwiązania, które realnie wpływają na zmianę na lepsze, umożliwiając ponowne noszenie ulubionych ubrań oraz ich odsprzedaż dzięki nowoczesnym usługom cyrkularnym – tłumaczy w Wirtualnych Mediach Katarzyna Niemirowicz-Majtas, Regional Manager H&M Regionu Europy Wschodniej.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...